Niye Los Angeles ve Niye Beverly Hills'de Eğitim Aldım?

niye los angeles ve niye beverly hills'de eğitim aldım?

Bilal Güngör

Merhabalar herkese, Ben 2010 yılı Kocaeli Üniversitesi Endüstri Muhendisliği mezunuyum. Los Angeles’a gitmeden önceki yaklasik 4,5 senede çok guzel bir iş hayatım oldu. Sonuncu olarak Turkiye’nin en büyük holdinglerinden birinin personeli iken hep hayalimde olan yurtdışı dil eğitiminin gerekliliğini hissettim ve araştırmaya başladım.

Bunun için bir kaç acenteyle goruştükten sonra, bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine, bana daha çok çözüm odaklı gelen Idealsas fırmasında karar kıldım. İdealsas’ın anlaşmasına da vesile olduğum Mentor Language Institue dil kursunun Beverly Hills kampüsünde eğitim almak üzere, acenteden Aydın Bey’in ve İbrahim Bey’in desteğiyle Los Angeles’a gittim. Mentor, Los Angeles’ın benim tespit edebilidiğim en uygun fiyatlı 3 dil kursundan birisi olup, sizin de öğrenme ve ingilizce konuşma çabanız ve aktifliğinizle verdiğiniz paranın karşılığının fazlasıyla alınabileceği bir kurstur. Okulun Hollywood ve Beverly Hills olmak uzere 2 kampüsü mevcuttur. Ben ikisini de görmüş birisi olarak hem lokasyonun güzelliği hem de sınıf yapısının insanı daha rahat ettirdiğini düşünerek Beverly Hills’i bir derece daha fazla tavsiye ederim. Okulun 2 kampüsündeki öğrencilerin geldikleri ülke ağırlıklarını ve Beverly Hills kampüsünün oldugu binayı aşağıda görebilirsiniz. Gerek öğretmenlerin sıcaklığı olsun, gerek donanımları olsun, gerek okulun partiler vs. sosyal etkinlikleri olsun hepsi okulla ilgili aklımda kalan güzellikler.

Gelelim niye Los Angeles ve niye Beverly Hills sorusuna

Los Angeles, benim fikrimce ABD’nin yaşanılabilirliği en iyi yerlerinden birisi. İnsanların birbirine olan saygıları, kurallara olan bağlılıkları, şehrin bir kısmını televizyonlarda görüp imrendiğimiz bir çok turistik mekana sahip olması ya da komşu olması, neredeyse kış mevsiminin hiç yaşanmaması benim aklımda en çok kalan güzellikler olmuştur. Türkiye’deki uzun süren kavurucu yaz sıcaklarını orada en fazla 1-1,5 hafta yaşarsınız o da muhtemelen Ağustos ve Eylül aylarında. Onun dışında hava sıcaklığı, bizim kış mevsimi olarak düşündüğümüz aylarda 10-15 santigrat derece, diğer zamanlarda ise ortalama 25-30 santigrat derecedir. Yılın çoğu zamanı Pasifik sahillerinde okyanusa girebilir, korkutucu olmayan, kıyıya yaklaştıkça yükselen meşhur dalgaları sayesinde surf yapabilirsiniz. Ayrıca sizi kimse rahatsız etmez ve gerçek huzuru yakalayabilirsiniz. Bunun için tavsiye edebileceğim yerler Newport Beach, Hungtington Beach, Manhattan Beach, eşsiz kumsal genişliğiyle Santa Monica Beach ve sahil kısmında gezilecek yerlerin çokluğu ve canlılığıyla herkesi kendine hayran bırakan Venice Beach. Bunların dışında şehir içerisinde çok sayıda büyük, ağaçlı parklar bulunmakta olup huzur manasında gerçekten insanın yaşam kalitesini artırmakta. Açıkçası bu saydıklarım bile Los Angeles’ta yaşamak için başlı başına yeterliler. Bunun dışında Hollywood Walk of Fame, Griffth Observatory gibi sonradan turistik amaçla yapılmış, her dünya ülkesinden gelen insanların ilk uğrak yerleri olan, bence değerinden daha çok isim yapmış bir çok yer de mevcut. Beverly Hills ise tam bu güzellikler içerisinde hemen hemen her yerin ortasında yer alan, çok güzel evlerin, malikanelerin yer aldığı, ünlülerin ve elit kesimin alışveriş mekanı olarak bilinen meşhur Rodeo Drive’ı içerisinde bulunduran çok güzel bir şehir. Şehir diyince aklınıza soru işaretleri gelebilir. Çünkü bizim Los Angeles diye bahsettiğimiz geniş bölge aslında Kontluk (County). İçerisinde çok sayıda şehir (Los Angeles City, Beverly Hills…) ve semtler barındırmaktadır. Ancak şehir kavramı bizdekinden biraz daha farklı, pek Türkiye gibi düşünmemek gerek.

Son olarak bazı kısa tavsiyelerde bulunmak isterim.

Los Angeles’ı ve çevresini tam anlamıyla gezmek ve hayatı dolu dolu yaşayabilmek adına araba şart. Arabasız da rahat yaşayabilirsiniz tabiki ama arabalıykenki kadar rahat ve dolu dolu olmayacaktır. Araba fiyatları bizim dörtte birimiz kadar. Craigslist.org sitesinden bulabilirsiniz. Uber programı çok aktif kullanılmakta olup. Havaalanında iner inmez taksilere boşa para vermeyin. Hemen havaalanının Wifi’sine bağlanıp Uber’i kurun ve gideceğiniz yere uberle gidin. Fiyat yarı yarıya farkedecektir. Taksiyle ortalama 50-55 usd lik mesafeye, uberler 20-30 usd arasına gidersiniz. Bazı kendi çektiğim veya elimde olmadığı için internetten sizlere göstermek için aldığım fotoğrafları aşağıya ekliyorum. 8 aylık bu seyahatimde emeği geçen İdealsas ailesine teşekkür ederim.

Bilal GÜNGÖR

Kocaeli Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği öğrencisi

Mentor Language Institute Beverly Hills Dil Okulumuzda İngilizce dil eğitimi aldı

ABD, California Eyaleti, Los Angeles

TÜM DİL OKULU REFERANSLARIMIZI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Öğrencilerimiz Anlatıyor

Öğrencilerimizin Yurt Dışı Deneyimlerini Kendi Ağızlarından Dinleyin

İdealsas Farkı ile Yurtdışında Eğitim

Bizi Tercih Eden Öğrencilerimize Sunduğumuz Garantiler

Ücretsiz Danışmanlık

Ek bir ücret ödemenize gerek kalmadan tüm başvuru, kayıt, konaklama yerleştirme ve vize işlemlerinizi sizin yerinize biz yapıyoruz!

En İyi Fiyat ve Avantajlar

Çalıştığımız okulların resmi ücretleri üzerinden bize özel verdikleri tüm özel indirim ve fırsatları size sunuyoruz!

Güvenirlik ve Hız

Okullarımızın tamamı yetkili kurumlar tarafından onaylı ve garantili olup her birinin resmi acentesi olduğumuzdan tüm işlemlerinizi 48 saat içinde tamamlıyoruz!

7/24 Destek

Gerek gitmeden önce gerekse gittikten sonra size Türkçe olarak kesintisiz destek ve yardımda bulunuyoruz!

17 Yıllık Deneyim

2002'den bu yana Yurtdışında Eğitim ve Work&Travel da Türkiye'nin en çok tercih edilen, güvenilir acentesiyiz!

17.468 Öğrenci

%100 memnuniyet garantisi ise her yıl binlerce öğrenciyi yurt dışına gönderiyor ve eğitimlerini sağlıyoruz!

Duyuru & Fırsatlar

Yurt Dışında Eğitim Hakkında Bulabileceğiniz Herşey

Her Zaman Size Uygun Bir Seçeneğimiz Var

Yurtdışı için İlk Adımını At!

Aradığınız Eğitim ve Programı Bulamadınız mı? Merak Ettiğiniz Daha Çok Detay mı Var? Alanında Uzman Danışmanlarımız Sizi Arayıp Tüm Sorularınıza Cevap Vermek için Bekliyorlar!

Biz Sizi Arayalım

Captcha

Göndere tıklayarak sizinle iletişime geçmemize izin vererek Gizlilik ve Çerez Politikalarımızı kabul etmiş sayılırsınız.