MENÜ
Yurt Dışı Eğitimde Son Haberler

St. Giles College Dil Kursları Gezisi

Günlük güneşlik bir gün İstanbul Atatürk Havaalanı’ndan uçağıma bindim. Londra her zamanki gibi bol yağmuru ve kapalı havasıyla beni karşıladı. Heatrow, Teminal 5’te inince direk metro ile konaklayacağımız otelin bulunduğu King Cross’a gittim. Akşamüstü otele yerleştim ve ardından St. Giles Londra Merkez şubesindeki resepsiyona katıldık. St. Giles okul yetkilileri, tüm samimiyetleri ile bizi karşılayarak, 4 günlük programımızı bize genel hatlarıyla anlattılar. Dana sonra resepsiyondan ayrılarak kısa bir Londra turu yaptım kendi başıma. Trafalgar Square ve Oxford Circus her zamanki gibi hareketli ve bol ışıklıydı. Caddelerde yürüdükçe bu insanların neden akın akın bu şehri görmek için geldiklerini anlamak gerçekten çok daha kolay oluyor! Ertesi gün yani programımızın ilk günü, sabah otobüslerle yola çıktık. Londra merkeze yaklaşık 40 dk mesafede olan Kingston ziyaret edeceğimiz ilk St. Giles merkeziydi. St. Giles Kinsgton, sadece Junior öğrencilerin yaz aylarında eğitim gördükleri ve çeşitli aktivite programlarına katıldıkları bir merkez.

Kingston gerçekten büyüleyici bir yer. Özellikle 18 yaş altı öğrencilerin, güvenle eğitim alabilecekleri ve dışarı çıkabilecekleri bir bölge. İlk olarak alabildiğince uzanan yeşilliklerin içinde bulunan öğrenci yurt binasını ziyaret ediyoruz. Öğrenciler, St. Giles’a ait olan bir yurtta kalıyorlar. Yurt kış dönemlerinde, St. Giles junior öğrencilerinin eğitim aldıkları Kingston Londra Üniversitesi öğrencilerine sahiplik yapıyor. Yaz dönemlerinde ise, yine aynı üniversitede eğitim alan öğrencilerin konaklaması için kullanılıyor. Öğrencilerin konakladıkları yurt odalarını ziyaret ediyoruz. Odalar gerçekten ferah ve öğrencilerin tüm ihtiyaçları düşünülmüş şekilde. Tek kişilik ve çift kişilik oda seçenekleri mevcut. Yurtta 7/24 bir güvenlik bulunuyor ve öğrenciler akşamları belli bir saatten sonra imza vererek, yurttan dışarı çıkamıyorlar. Kingston şubesindeki öğrenci yaş aralığı 14-18. Öğrenciler çok ufak olmasa da yine de kurallar gereği tek başlarına dışarı çıkmaları ya da bireysel hareket etmeleri yasak. Yurt binasını gezdikten sonra 10 dakikalık bir yürüyüş sonunda Kingston Londra Üniversite’sine varıyoruz. Yol üzerinde insanı gördüğü anda, orda yaşama isteğini uyandıran muhteşem bir nehri geçiyoruz. Nehir kıyısında insanlar, nehirdeki ördekleri besliyor ve çimlerin üzerinde dinleniyor. Gerçekten huzur dolu bir yer! Okula ulaşır ulaşmaz, junior öğrencilerini, daha bu yaştayken böyle bir binada eğitim aldıkları için kıskanmıyor değiliz. Bina gerçekten çok modern ve temiz. Öğrenciler üniversite öğrencilerinin kullandığı sınıf ve materyalleri kullanıyorlar. Okulu ve sınıfları geziyoruz.

Burada St. Giles‘ın diğer bölge ve ülkelerdeki junior merkezleri hakkında genel bir sunumdan sonra tekrar otobüslerimize binerek St. Giles Londra Highgate   şubesine doğru yola çıkıyoruz. Londra Highgate belki de en çok etkilendiğim St. Giles şubesi oluyor. Highgate bölgesi başlı başına Londra içinde, Londra’dan çok farklı bir yapıya sahip. Ağaçların arasındaki iki katlı evler, etrafın sessizliği sanki size şehir hayatından çok uzak olduğunuzu hissettiriyor. Oysaki Londra’ya 20 dakikalık bir mesafedesiniz. Okul binası ise başlı başına bir dil eğitimi alma sebebi! Okulun arka tarafında St. Giles’a ait kocaman bir bahçe var. Bahçeden çok ufak bir koruyu andırıyor. Bahçeye kantinden çıkabiliyorsunuz. Dolayısı ile öğrenciler ders aralarında yemeklerini yerken, dışarı çıkıp bahçede temiz hava alma fırsatını yakalayabiliyorlar. Bunun dışında okul hemen hemen İngiltere’deki pek çok dil okulu gibi eski ve tarihi bir binada. Üç kattan oluşuyor. Öğrenciler bu şubeyi seçerek hem Londra merkeze yakın bir yerde eğitim alıyorlar, hem de aynı zamanda Londra’nın gürültülü yaşamından biraz daha uzak ve huzurlu bir bölgede bulunmanın avantajını yaşıyorlar.

St. Giles Londra Highgate şubesinde sınıfları da gezdikten sonra tekrar otobüslerimize binip Eastbourne’e doğru yol alıyoruz. Londra’dan Eastbourne’e gidişimiz yaklaşık 3,5 saatimizi alıyor. Saat bir hayli geç olduğundan okul turumuzu ertesi gün yapacağız. Gider gitmez otobüs bizi sahilden otelimize götürüyor. Eastbourne hakkındaki ilk izlenimim Brighton’a benzerliği oluyor. Evet Eastbourne adeta ufak bir Brighton gibi. Pieri ve sahiliyle çok benzer. Ancak tabi ki Brighton’a kıyasla çok daha ufak bir bölge. Otellerimize yerleştikten sonra şehirde ufak bir tur atıyoruz ve yemek yiyeceğimiz restorana doğru gidiyoruz. Akşam saat 8 olmasına karşın etrafta pek kimseler yok. Ancak restorant gençlerle dolu. Güzel bir akşam yemeğinden sonra otellerimize dönüyoruz. Programımızın ikinci günü yine çok erken bir saatte başlıyor. Çünkü St. Giles Eastbourne şubesindeki ilk derse misafir olacağız! Otobüsle gitmek yerine yürüyerek St. Giles Eastbourne şubesine varıyoruz. Okul Highgate şubesine kıyasla biraz daha ufak. Eastbourne daha ufak bir şehir olduğu için haliyle buradaki öğrenci sayısı, diğer şubelere göre biraz daha az, ancak özellikle deniz kıyısı olması ve yaşam maliyetleri bakımından uygunluğu, öğrencilerin bu bölgeyi tercih etmelerini sağlıyor. Eastbourne St. Giles'da yine öğrenciler için güzel bir bahçeye sahip. Highgate şubesindeki kadar büyük bir bahçe olmasa da, öğrenciler için ufak bir yüzme havuzu bile bulunuyor. Öğrenciler yaz aylarında havuza girebiliyorlar. Ana binanın dışında, kantinden bahçeye çıkan yol üzerinde direk bahçeye açılan ayrı ayrı beş adet sınıf bulunuyor. Öğrenciler özellikle yaz aylarında bu ayrı sınıflarda kapıları açık bir şekilde havuz ve bahçe manzarası ile ders yapma şansını yakalıyorlar. Bahçe turundan sonra zil bizim çalıyor ve sınıflara koşuyoruz! E tabi ders görmeyeli baya bir zaman olmuş, öğrenciler için zorunlu ama bizim için heyecanlı bir an. Derse girdiğimizde tabi ki önünde açık bir kitapla ya da tahtada ders anlatan bir hoca ile karşılaşmıyoruz. Çünkü tahta olarak interaktif board dediğimiz, direk üzerinden internete bağlanılan ve dokunmatik olan boardlar kullanılıyor. 40 dakikalık ders boyunca öğrenciler Youtube’tan video izleyerek ve dinledikleri bir şarkı üzerinden dersi işliyorlar. Hoobastank’tan dinlediğimiz “The Reason” ile hayatımızda gördüğümüz derslerin ders olmadığına karar veriyoruz! Dersimiz bittikten sonra tekrar bahçeye iniyoruz ve okuldaki öğrencilerle sohbet ediyoruz. Birkaç tane Türk öğrenciye rastlayıp, okulla ilgili görüşlerini alıyoruz. Öğrenciler gerçekten Eastbourne’deki yaşamdan oldukça memnun. Özellikle şehrin ve yaşamın ucuz olması, öğrencilerin istedikleri zaman Londra’ya gidip gelebilmeleri ve okuldaki eğitimden memnun olmaları St. Giles Eastbourne’un gerçekten dil eğitimi için ideal bir yer olduğunu gösteriyor bize.

St. Giles Eastbourne gezimiz sona erdikten sonra tekrar otobüslerimize binerek Brighton için yola çıkıyoruz. Brighton’a vardığımızda bizi çok güzel bir şehir turu bekliyor. Brighton gerçekten de özellikle yirmili yaşlardaki genç öğrencilerin gidip de dönmek istemedikleri bir şehir. Londra’dan çok daha küçük olsa da barındırdığı çok sayıdaki dil okulu ve üniversite sayesinde gençlere yönelik pek çok imkân var. Özellikle gece hayatı Brighton’da çok canlı. Aksam dokuzdan sonra sokaktan gelen kahkahalar ve sesler hiç kesilmiyor. Şehir turumuz Pavilion’ la başlayıp, Churchill Square’deki alışveriş merkezleri ile son buluyor. Tabi ki Pier’i de es geçmiyoruz. Pier’de rüzgârdan ayakta durmak bir hayli zor olsa da dağılan saçlarımızla bir fotoğraf çektirmemek Türklüğe uymaz mantığıyla fotoğraflarımızı da çektirerek hemen St. Giles Brigthon’a gidiyoruz. St. Giles Brigthon en büyük St. Giles şubelerinden biri. Yaz aylarında toplamda yedi yüz tane öğrenciye eğitim verebiliyor. Okul, üç büyük binadan oluşuyor. Bu üç binanın tek bir girişi var ve binanın üst katlarından birbirlerine geçiş bulunmakta. Brighton şubesinin en önemli özelliği, geçtiğimiz yıl, İngiltere’nin en iyi dil eğitimi şubesinden biri seçilmesi. Özellikle yaz dönemlerinde okula ilgi çok büyük. Neredeyse nisan ayında şubenin bütün kontenjanları yaz için doluyor. Açıkçası, merkezi ve şehri gördükten sonra bunu anlamak pek de zor değil! Bu şubede, diğer merkezlerden farklı olan en önemli özellik, Platinum sınıflarının bulunması. Platinum sınıfları sadece ileri düzeyde İngilizceye sahip olan kişilere yönelik kurslar olup, diğer sınıflardan ayrı bir katta bulunuyor. Bu bölümde öğrenciler için sürekli kahve, su ve TV yayını mevcut. Birebir ve grup dersler genel İngilizce eğitiminden ziyade, İngilizce seviyesi biraz daha yüksek olan ve daha özel alanlarda eğitim almak isteyen öğrencilere yönelik oluyor. St. Giles Brigthon şube ziyaretimizi tamamladıktan sonra otelimize dönerek güzel bir akşam yemeği yiyoruz. Sonrasında ise yine konaklamak için odalarımıza çıkıyoruz.

Programımızın son günü, sabah otobüslerimize binip anavatan Londra’ya dönüyoruz. Bugün gezeceğimiz tek bir şube var; o da St. Giles Londra Merkez şubesi. St. Giles Londra, Holborn’da, British Museum’a çok yakın bir konumda bulunuyor. Hem Holborn Metro istasyonuna, hem de Russel Square Metro istasyonuna yürüme mesafesinde olduğu için ulaşım açısından çok rahat bir konumda. Londra Merkez şubesi St. Giles‘ın en popüler merkezlerinden bir tanesi. Okul oldukça büyük ve en üstteki iki katı öğrenciler için yurt olarak hizmet veriyor. Buradaki yurt ücretleri oldukça yüksek olsa da öğrencilerin okulun üst katında olmaları, sabah okula gitmeleri için tabi ki çok büyük bir rahatlık. Ayrıca yurtta konaklayan öğrenciler için sabah, öğlen ve akşam yemek servisi de bulunuyor. Okulda genel İngilizce dışında, aynı Brighton şubesindeki gibi Platinum merkezi de bulunmakta. Girişte oldukça büyük bir kantini bulunan St. Giles Londra Merkez şubesinde, diğer merkezlerde olduğu gibi öğrencilerin kullanabilmesi için bilgisayar laboratuarları ve dinlenme alanları da mevcut. Londra Merkez şubesi hem dil eğitimi almak isteyen, hem de Londra’nın merkezindeki eşsiz etkinliklerden yararlanmak isteyen öğrenciler için oldukça avantajlı. Şubeden Londra merkeze sadece yürüyerek bile ulaşabiliyorsunuz. Ancak tabi bu şubeye giden öğrencilerin yaşam masraflarının biraz daha yüksek olduğunu bilmeleri gerekiyor. Yine de Londra için buna değer demeye gerek bile görmüyorum! Londra merkez ziyaretimizden sonra programımız Londra şehir turu ile noktalanıyor. Şehir turu ile ilgili notlarımı anlatmak yerine size süper bir tavsiyem var. Gelip bunları yerinde yaşamaya ne dersiniz?

Biz Sizi Arayalım

( * ) Zorunlu alanlar.

St. Giles | St. Giles College | St. Giles Dil Okulu | St. Giles Dil Kursu | İngiltere Gezi Notları | St. Giles Dil Okulları | St. Giles Dil Kursları